Leta i den här bloggen

onsdag 22 juli 2015

Sommartider ...


Växlande väder, men vad gör det, bara man är rätt klädd.
Mycket har det varit i sommar, alla dagar i veckan ibland. Visserligen en del läkarbsök för Bengt och sorgligt nog liten förbättring om någon alls. Kan väl till viss del hålla med om att sjukvården är si och så åtminstone eftervården. MEN vi ser till att ha positiva människor och saker att göra och så blir det genast bättre.






Midsommaraftonen tillbringade vi i Göteborg. Närmare bestämt Slottsskogen. Vackert väder. Där satt vi under ett träd och njöt av musik och dans. Det kändes som att sitta mitt i världen med alla dessa språk som surrade runt oss. Grill os, barnröster osv. Efter några timmar reste vi oss för att gå vidare och då kändes det i benen för 75-åringen.



Nästa stopp vi gjorde var i Alingsås hos sonen och  hans Ewa. Hann bara landa innanför dörren så stod det ett bord dukat med allt för en jubilar. Inget fattades de sjöng och hurrade och så gråt jag en skvätt. Naturligtvis.
Och jag som undanbett mig uppvaktning.
Här i Alingsås låg vi över en natt men hann med fantastiskt mycket.


Jag har också gjort en resa till Norra Vram. Inte långt hemifrån men väldigt intressant ställe. Tillsammans med mina kolleger i Perslund åkte vi dit en lördag.
De tog emot oss lika ståndsmässigt som stället vi kom till. Intressanta guider som verkligen kunde prata om platsen, episoder och händelser som trollband oss.



Lite spindelväv ger bara karaktär åt stället.













Liksom prästen som satt och tog sig en blund eller kanske funderade på kommande predikan.


Eller något annat?



Lite foton från våra bilutflyter.
KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: