Leta i den här bloggen

söndag 30 augusti 2015

En sak är säker. Man behöver inte ha någon ångest över att semestern är slut eftersom den varar livet ut.
Tänk förr när semestern var till ända. Allt jag inte hunnit med skulle göras sista dagarna och oftast var det allt det tråkiga. Hemarbetet. Och tänk allt jobb som väntade på måndagen.
Inga spontana grillkvällar eller spontana besök som tittade in på ett glas vin mitt på dagen. Eller då vi for ut till havet och spontanbadade vid mörkrets inbrott.
Det var grejor det.

  Hur mås det själv förresten?

 Men det har hänt en hel del under sommaren för mig ändå.

En dag hade jag träff med min son och hans familj i hembygdsparken som var en fantastisk dag. Barnen älskar att komma dit. Jag också, när de rusar mot mig och skriker "farmor Siv"och man får en härlig och spontan kram. Det lever man länge på.
Mina barnbarnsbarn Alice o Ehliaz.











Mitt barnbarn.
och naturligtvis var vi där med deras mamma

då hon var liten älskade hon glass precis som nu hennes små älsklingar gör.
Det är en oas som många kan skriva under på.

Livet blir bara bekvämare och bekvämare. Alltså när det gäller danska små smööör/bröd. Lätt som en plätt kan ens behov bli tillgodosedda utan att ta färjan och trängas med folk. En butik har öppnats mellan Vejbystrand och Förslöv. Mannen hittade det under en vespatur ute på landet.  Packade ner två sögelser i vespaväskan och ta-da-överaskade verkligen mig.




Hur sugna blir ni?



Annars lite småutflykter med kameran och naturligtvis pantertanterna.

Nyvångs stolthet i annat perspektivt.

Espenäs i skymningen.
Utflykt med Maria o Richard i Torekov en skön söndag.
Fick chansen att åka med goda vänner i Veteranbilsrally i lördags. Vackert väder och vackra bilar. Jättetrevligt på alla vis.






Dessa två skönheter åkte jag med och i.





Försökte i en paus att ragga på en känd profil.
Hur det gick?  Jo, jag fick åka hem också.



Naturligtvis har det varit en del fokus på Perslund också i sommar. Vår klädesutställning var välbesökt men naturligtvis kom besökarna för att höra på fin underhållning och äta de goda våfflorna också.
 Väntade på bussen och för att få tiden att gå gick jag lite närmre informationstavlan för att kolla fotona som omringar kartan. En bild gjorde mig intresserad eftersom jag kände igen motivet. Vaaa?
det stod foto: Siv Jönsson  /bilden med kaffebordet taget i trädgården vid Gånarps skola/
Nä nu ska jag inte tråka ut er mera men vill avsluta med att önska er en ny fin vecka som börjar lukta lite höst.


KRAM FRÅN MIG TILL DIG!


Inga kommentarer: