Leta i den här bloggen

lördag 26 december 2015

Aldrig har jag någonsin tänkt att "skit samma det blir jul ändå". Det blev inget stress för käringen och det mådde jag mycket bra av.
Ändå har jag haft en fantastiskt skön jul. Tack vare min dotter och hennes familj så blev jag bjuden på en jullunch där inget fattades. Hennes svärföräldrar 90 och 93 var också där. Vi satt på "våra" skinkor och pratade om hur jularna var förr. Sen inte att förglömma dagens huvudrollsinnehavare MELISSA.
Jämt elva månader på dagen. Snacka om att bli beundrad.



 Paketutbudet var enormt men som tur var blev det en liten utdelning när vi var där och senare skulle de stora paketen utdelas. Melissa var fascinerad av de glänsande rosetterna som satt på så hon länsade så många hon kom åt. Det behövs inte så mycket för att bli nöjd i den åldern.




och här ligger mormor och morfar nästan under granen.
Kan de inte behärska sig eller de letar efter min paket?
Kanske Millan /Tims katt/

Eskort till Ängelholm av två manliga gentlemän Tack för skjutsen!

På kvällen kom sonen ensam hit eftersom Marcus /mitt barnbarn/ låg hemma och var förkyld. Vi åt tupp och det blev lite annorlunda fast när vi firar så blir det oftast gammeldags tupp. Fick en förstoring av honom där han och jag sitter på bänken som jag visat här på bloggen förut. Baktill hade han skrivit så fin stunden hade varit och platsen där vi satt.

Annars har mannen och jag mest suttit i fåtöljen och hade bestämt oss för att gå en sväng idag men just nu är det som en regnig dag i oktober. Det får bli bio en dag. Naturligtvis ska vi kolla "En man som heter Owe".

Det har varit svårt för Bengt i helgen. Suget efter julmaten kan endast få bli lite ris á la Malta eller några skivor ost. Skinkan var alldeles för salt för det är saltet som tar över det mesta av smaklökarna. Sött går bra men det går inte att sockra Jansson.




Förresten vi har haft riktig vinter med snö. Endast några timmar. Så det var säkert någon som sov över sig och hann inte se det vackra. Allra vackrast när den första snön föll vid 11 tiden på kvällen. Våra gäster hade inte långt hem som tur var och de gjorde avtryck på sin promenad.

Gick ut på balkongen och öppnade fönstret. Taken blev snabbt vita och för ett ögonblick hade jag tänkt hoppa ut och göra en snöängel där.
Stillade mig och gick in i värmen.








Fick en julhälsning från Gun i     Vejbystrand där hon såg fram emot att jag skrev på bloggen igen. Även andra har sagt det till mig. Jag blir verkligen taggad och tar till mig allt positivt. 33 000 ! klick har jag haft sedan starten. Nää, jag är inte mallig inte.

Vill avsluta idag med att visa vad Bengt
åstadkommit. Gamla tallrikar och ett diamantborr. Hokus Pokus med lite smått och gott blev detta resultatet.


Avslutar för idag med att önska God Fortsättning på julfirandet.


Kram från mig till dig!


Inga kommentarer: