Leta i den här bloggen

fredag 29 januari 2016

2016 ....


Lika vackert att pryda hemmet i rött till jul, lika skönt att plocka väck det efter nyår.
Fast det är klart vår röda soffa får stå kvar.
Så blev det städning en dag då solen sken in genom fönstret och allt damm syntes mer än vanligt.
Jag hade tur för att "mannen med den långe slangen"ingrep och kunde nå oanade höjder dit frun aldrig kommer. Skönt nu finns inget som kan framkalla dammallergi.


Vi har varit och sett "En man som heter OVE". Försökte ett par kvällar men det var hopplöst att få biljetter.
 Vi beställde och bänkade oss på underbara Röda Kvarn salongen.
 Plötsligt var filmen slut. Ville bara se mer och mer.
Kanonbra men den fick också en guldbagge.

Nu kom mannen och ville bjuda på en biltur ut i skogen. Ligga ner någon vitsippebacke är inte att tänka på men det går lika bra med naturupplevelser.
Jag blev mållös att se allt det vackra omkring mig. Sol och rimfrost på träden vad mer kan man begära. Jo, en kamera förstås. Mobilen var med och den tar också fina bilder. Får jag bjuda på några av dagens skörd.

Jaha, så var den sagan över. Det var tur att vi tog en runda för så grannt blir det inte mera i år.

Och äntligen har Perslundsgänget börjat igen. Roligt att vara tillbaka.










Nya bussar på linje 514. Det känns skönt att åka utan att bli hög av avgaser vid slutstationen. Ingen trängsel .
Fast det känns konstigt när chauffören ibland kastar en blick i backspegeln och
undrar när han ska bli av med mig.


Kaffepaus.












  Exakt en månad efter julafton fyllde Melissa ett år. Hjälp 12 månader har bara försvunnit så där vips.
Jag var på promenad när jag fick samtalet och även då hade det fallit lite snö. Stod vid järnvägsmuseet och fick veta att en Melissa kommit till världen. Ritade ett stort hjärta och skrev hennes namn i snön. Gick samma runda dagen efter och det stod där lika tydligt.
Vi hade inhandlat en gunga som kan komma väl till pass i vår. Familjen har ju blivit husägare.
Jag har fått föräldrarnas godkännande att publicera bilderna som togs med deras nyinköpta kamera.


Hon uppförde sig precis som en prinsessa ska. Vinkade till de församlade och lade huvudet på sned och log.

Fick ett semlogram i veckan. Från en gullig tjej fr Ulricehamn.
Hade nästan glömt hur förföriska de är.

Önskar er alla en skön helg!
Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: