Leta i den här bloggen

lördag 5 mars 2016




Snacka om april väder men den här månaden har jag ibland gått upp vid 7 tiden för att upptäcka ett tunt lager snö och genast hoppat /nå ja?/ tillbaka i loppelådan. Två timmar senare en hastig blick ut genom fönstret ingen snö. Går länge och funderar om jag drömt eller inte. I alla fall så går tiden som aldrig förr. Känner mig annars hoppfull och glad. Det kan vara ljuset. Kanske den här lilla lampan?

Sonen kom och hälsade på för en vecka sedan. Trevligt för att det händer alltid något. En biltur bla.
Vi åkte ut till Rögle först och hälsade på Elina och Dennis som blivit med hus. Lite äldre och med en stor trädgård som blir spännande i vår.
Pappan stod med barnet på höften och vispade till en tigerkaka som vi fick till fikat. Alltså denna generations fäder, ja mammorna är lika fantastiska.


Melissa ville hemskt gärna vara överallt och hjälpa till.

Därefter körde vi till Malmö och lämnade en cykel???
I alla fall så hängde morsan med dit.
Sen kvickt som sjutton hem till Ängelholm.

Som tradition blandade vi oss en ginare och åt sallad till. Snacka om jäkt. Vi somnade gott ett par timmar senare.

Någon dag efter var det tid igen för den gamla att ladda batterierna. Ett besök på "leklandet" med barnbarnsbarn.
Ska bli kul när Melissa också kan hänga med. I alla fall så var det jätteklass på det här och det gick lätt ett par timmar.

Gjorde en sväng till Farhult och plockade snäckor på stranden. Det blev inte många för snacka om nordanvind.
Kvickt hem till deras mamma o pappa som gjort tacos till oss.
Det var nykommet för mig. Spillde på det mesta. men jäkligt gott.                                                                                              I alla fall en händelserik vecka.                                                                                                                                Privat instruktör.


Annat var det förr. Ingen stress. Min faster och farbror en solig lördag eftermiddag utanför föräldrahemmet. Kjell spelar en trudelutt för sin lillasyster Inga. Kan det vara "Drömmen om Elin"  Naturligtvis skiner solen på dem. Hon har tagit på sig finkläderna och skall förmodligen cykla iväg till något dansställe.
Just på detta ställe visade min far var torpet hade legat. Vi var där en eftermiddag och då var endast den lilla skogsdungen kvar. På ett av träden hade Inga och hennes dåvarande kavaljer ristat in sina namn.
Tror att jag ska åka dit till sommaren och kolla igen.
Som ni kanske förstår så är jag och rotar i gamla album och skannar in svartvita foton. Oj vad det blir bra trots dåligt original.

Såg just på TV om Sveriges äldsta bloggerska. Dagny Carlsson. Hon är bara så underbar och rolig. Henne skulle jag kunna prata i timmar med. 104 år.

och nu har vi varit ute igen PT alltså pantertanterna. Denna vecka blev det här i Ängelholm. Först Harrys med tagliatelle och humorsås. Nej, nej hummersås.
Sen efter det en fika och "klenekaga". Knappast  att jag orkar så det får bli en liten för sällskaps skull.
Det hörs väl bra.
 
                                                   
Under kristallkronan i "rosenhörnan". Det passar oss.
Jättetrevligt ställe där vi fick sjunka ner med våra minnen.
Kul också eftersom vi träffade Kerstin Åberg där och som vi minns sedan hennes tid på Fritids i Åstorp.
Tid igen om en månad och då mot nya djärva mål/tider/. Ser alltid fram mot våra möten.

                                                                                Trevlig helg!  


KRAM FRÅN MIG TILL DIG!
VAR F-N HÅLLER VÅREN TILL

Har lite svårt att tänka mig stå här om ett par månader i baddräkt för ett bad.

Får leta upp Helly Hansen.
                            

Inga kommentarer: