Leta i den här bloggen

söndag 11 september 2016

och sommaren fortsätter....

........att visa sig från bästa sidan. Ibland alldeles för varmt för mig och ibland precis lagom för mig.
Det har blivit en del bad men det är sjöarna som vi sökt oss till. Vilken känsla att hoppa /nja/ i där vattnet täcker en direkt. Sänka ner sin lekamen och känna att man svalkas av direkt. Vilken känsla.
Gå upp och sätta sig i en pensionärsstol, titta på vacker utsikt och känna hur hela ens jag förändras till en lugn och avslappnad människa. Kallas det att bli eufonisk /harmonisk/?







så här ungefär. Synd för det var så stenigt på vissa ställen. Vi investerade i vars ett par foppatofflor. Det var en bra idé för 120 kronor.
Det räcker gott med Västersjön eller Ugglehult för Jönssons.











Var ute en kväll och hälsade på barnbarn och barnbarnsbarn. Naturligtvis tog hon sig också ett dopp. I trädgården. Det var så olyckligt så hennes pool läckte som ett såll. Vadå? Man tager vad man haver.
En plastlåda med gummimatta i botten fylld med vatten transporterades på en biravagn ut i trädgården. Ta da. Den sköna kunde ta sitt efterlängtade dopp.






Killarna var och fiskade och vi tjejer hade mys som vi inte haft på länge.
Fina stunder att bevara i sitt hjärta.





Ingen kan väl i dessa dagar tänka på dimma, minusgrader och lite is på sjön.
Ville bara svalka ner er.
och här blåser det utav bara f-n. Njöt i fulla drag när jag promenerade längs stranden.

Ingen trängsel och inga brudar på "bikinilinjer" som gör en grön av avund.
BLÅ LAGUNEN på Gotland.
Inbillade mig att jag spelade med i en film då jag forsade fram i det grön/blå vattnet.
Vaknade snabbt till sans då jag fick en "kallsup"
Underbart så länge det varade.
 Haj och ivaj. Måste bryta och återkommer om vår Gotlands resa.



KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: