Leta i den här bloggen

söndag 14 juli 2013

Hej i sommarvärmen........


Jag säger bara ordet "sommarkort". Ett sommarkort måste man bara ha som pensionär, så blir vi ännu mera stressade. Eller bryr oss inte om att tvätthögen växer, dammet samlas och växterna hänger.
Så ungefär var det första veckan vi var med kort. Men trevligt var det. Vig som man är så var det bara att svinga sig upp på första bästa buss och hade man tur så blev returresan samma dag.
Små resor med stadsbuss där man blev sittande hela turen och vid ändstationen tog chauffören sitt konditionsbloss och vi satt nöjda kvar tills han startade och körde oss tillbaka.

Efterhand så tog vi regionbuss, öresundståg och pågatåg. Ja, vi har nog tjänat in vad det kostade. Skönt för nu tar vi bilen igen ett tag. Semester utanför Skåne.                                                                                       



Här tog vi en liten paus i Båstad på väg in till centrum.
Åt en god sallad och en välförtjänt öl och njöt i fulla drag.


      












   och vår underbara Rönne å kan jag bara inte låta bli att fota i alla lägen.
 och så är det ju det där med ny kamera test, test, test.  


Jag och mannen hade en givande helg i Karlshamn för ett tag sedan för att träffa min kära kusin. Ni vet inte träffats på evigheter och så plötsligt har vi två dagar att umgås på. Det var så underbart roligt, mysigt och jättegod mat och trivsamt. osv. 1000 tack!!



Pratade om gamla tider och två timmar före avskedet så hade vi bara så där hux flux gjort en inbjudan till de andra kussarna. 20 st.
Träffen ska äga rum i september och de vi har kommit i kontakt med är lika "på"som vi.
Yes, yes, yes.
                                                  

och mannen och jag sitter och njuter av solnedgången samt av tystnaden på vårt kära Johns Udde.


Önskar er en fortsatt skön sommar

kram från mig till Dig!

Inga kommentarer: