Leta i den här bloggen

söndag 15 september 2013



Sitter i skymningen på balkongen, fönstret fråndraget och en sval luft kittlar mig i näsborrarna. Njuter. Kajsa-Stina förhöjer stämningen med sin sång i bakgrunden.
Varje kväll tror jag att nu är sommaren slut. Men icke. Ännu en fin dag har passerat. Mycket folk har varit i rörelse. Gick en sväng på stan och mötte min svåger o svägerska på torget. Hängde på dem och tog en lunch på uteserveringen. Tack för den! massor med folk gjorde som vi. Kändes lite kontinentalt.


Så mycket vi har hunnit med denna vår och sommar. Det gäller att vara på alerten med aktiv pensionär.
Bla åkte vi en het söndag till Lönnsboda!! och vad gör man där. Svarta berget fick ett besök. Från 1800 talet har de brutit svart granit och de har gjort ett museum där med en del konstnärsinslag. Mycket sevärt. Men alldeles för varmt och för mycket sol för att fota.

Var  med Lisa i Kristianstad. Åkte tåg dit, shoppade, njöt av god mat och besökte ett gammeldags café. Avrundade med ett besök på Vattenrikets hus. Också en liten pärla från sommaren.









Vi var en sväng inom Vadstena efter Stockholmsbesöket. Dit vill jag igen. Vi tittade in i klostret också. Kan jag ha bott här i mitt förra liv?-
Utsikten var fantastisk



Jaha, du Jönsson!!









År 1419 hölls räfst och en undersökning utfördes då abbedissan och nunnorna ryktades ha tagit emot privata gåvor av världsliga män, släppt in lekmän i klostret och träffat män enskilt.

Visst, de var ju inte mer än människor de också.













Härifrån och till evigheten.




Är det cykelhjälmen, eller?

     Nä, jag vill ta in på ett annat hotell.      




 Mysigt på sitt sätt!

 Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: