Leta i den här bloggen

måndag 2 september 2013

Stockholm ett måste....


Tranebergsbron.
Under alla broar ett sovgemak jag har .... Ja, den glömmer man aldrig.
och mannen glömmer nog inte heller denna bron.
De kom släntrande efter oss men plötsligt var de snabbt ifatt oss.
What! - ja, snart började vi förstå.
Det hade bara dykt fram en 08-brud från buskarna, kastat sig i famnen på just mannen.
JOHAN !!
Han mumlade /tror jag/"näää, jag heter Bengt.
Sen lade han till "men jag hade gärna velat heta Johan"

Naturligtvis detta måste bara förmedlas till oss kvinnor snabbt så att inte förtrollningen bröts.
Tror ni hon var snygg, Ja ,enligt herrarnas beskrivning, som en modell.

Här har vi en tjej med stort T. Hon har blivit ett med Stockholm och trivs jättebra.



och här sitter morfar med "tösen" som hängde med di gamle hela dagen. Roligt att träffa henne, och vad tror ni morfar tyckte.

     Tack Gittan o Sten för ännu en fin dag. Ni har visat oss många fina små smultronställen runt om  
     i Stockholm som vi aldrig själv hade hittat. /inte jag i alla fall/.

    Vad passar bättre på en härligt varm dag JO-   en glass på glassfabriken.
   Tack för idag o så önskar jag er en god natts sömn.

                                             Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: