Leta i den här bloggen

måndag 4 april 2011

Musiken....

...kan man inte leva utan. Allätare är bäst och det är vad jag jobbar på just nu. I tidiga barndomen fanns det en radio i hemmet där mor o far hörde på musikprogrammen. Då kunde man köpa små sånghäften med text, typ allsång på Skansen som plockades fram.  Alltså sitter fortfarande texten till ”mjölnarens Irene” och ”skogvaktarns Lisa” i bak- huvudet. Det var liksom min musikerfarenhet.
I vuxen ålder fick man en inblick i rockåldern och då svängde man på dansbanan likt en durasellkanin.
När sonen växte upp blev det ännu häftigare och högre musik och som jag idag kan tycka är riktig bra. Pink Floyd bla.
I dotterns tonår kom dansen. Hej vilt övades det på dansstilar. Jag tror till och med att de hade danssteg till en och annan psalm.

Men nu… tar min väninna mig med in i den klassiska musikvärlden. Vi hörde bla ”romans ur Pastoralsvit” som var så vackert att man blev fuktig i ögat.
Musiken landade i kroppen och vi landade efteråt på Coffehouse. Ett fint slut på en söndagkväll.

Tog i lördags en premiärtur med min "lotus Europa". Alltså min cykel. Den nästan stegrade sig likt en smäcker hingst. Njaa. det blev kanske lite för ekivokt
och det var icke min mening men de som för första gången tar ut sin hoj en härlig vårdag vet ju precis. Styrde kosan till havet naturligtvis. Det låg nästan inbäddat i ett distäcke så det var inte lätt för de 170 deltagande seglarna att hitta hem.

Jag satte mig på en sanddyna och insöp havsdoften. Plötsligt kom det en citronfjäril och den måste jag bara fota.
Hur det gick kan ni se på fotot. Fjärilen försvann och endast ett minne av en  fågel som mist en liten fjäder.




Kvällen avslutades med grill på balkongen där vi satt till midnatt.
Och nu måste jag bara ut ett tag igen....SE UPP FÖR CYKLISTEN!

Inga kommentarer: