Leta i den här bloggen

tisdag 3 maj 2011

VALBORGSMÄSS
   

Denna dag är speciell för mig. Min son föddes nämligen just på denna dag för ett antal år sedan. Lika varmt var det då precis som idag. Systern öppnade fönstret och in strömmade ljuv musik som Lundasångarna bjöd på eftersom de var i sjukhusparken och sjöng "sköna maj välkommen". Med min nyfödde son i famnen var det ett starkt ögonblick. På den tiden var män bannlysta under själva födandet, så senare dök pappan upp med famnen full av lövkojor. Detta pga att alla affärer på den tiden stängde kl 1300. Ja då fick han leta upp en trädgårdsmästare och han odlade endast denna sorten. Efter ett tag fick de sätta ut dem i trapphuset eftersom de förde en stark doft med sig och personalen fick ont i huve´t.

Det var roddtävlingar på Rönneå och det är så fantastiskt vackert längs hela detta underbara vattendrag så det var perfekt att flanera där medan tävlingarna pågick. Mycket folk hade lockats dit.

Det är en fantastisk liten stad. För det första så kan man välja mellan skog och hav och även till city tar man sig på ett par minuter.
För mig pensionär känns det som att bo mitt i världen.






Stötte på kvinnomisshandel också på min promenad
Frivilligt eller ej? Här är överskott på hanarna. De var så upptagna av uppvaktningen och stördes inte det minsta av oss flanörer.






Första maj blev lika vacker som valborg. Ut i det fria och bara njuta av allt det vackra. Det finns ingen palett i världen eller ett foto som kan göra färgerna rättvisa. Detta intensiva gröna. Wowww.
Passerade arenan på hembygdsparken. Tomt och innehållslöst just då men förhoppningsvis fylls bänkarna något i alla fall senare.





















                                               









Slog oss ner och tog en kaffe med våffla. Kände blomdoften och hörde fågelkvitter likt en kör. Herre Gud så härligt livet är. LJUSGLIMTAR.













                                                 

Hejsan  Suzy-roligt för du dyker upp när man minst anar.
   
   En sista blick ut i rymden innan sängdax. Ha en bra vecka önskar jag er.
    

Inga kommentarer: