Leta i den här bloggen

onsdag 10 augusti 2011

En tom ruta med massa plats....

har jag här framför mig. Det är såå längesedan som jag var inne på bloggen, och har precis tittat att många har varit inne och kollat hos mig på gammal skåpmat. Nä, nu får det bli lite ordning på mig!!
Vår semester gick först till Göteborg där vi bodde fantastiskt vackert nedanför Älvsborgs bron.
SMHI:s lokaler passerade vi på våra promenader och då beställde vi vackert väder varje dag.
Och det fick vi!!
 
    Många båtar passerade bara en bit från hotellet och detta var nog tidiga färjan till Danmark. Asch, vem      
      vill till Danmark när vi är i Göteborg.


Vätskebristen slog till med jämna mellanrum.
Det var inte bara ölen vi njöt av utan även utsikten.









Vi hade bestämt att på denna semester skulle vi bara vara och inte stressa runt på en massa och det var hur avstressande som helst.

Dagen avslutades med en tur i skärgården där båten stannade vid alla bryggor för av- och påstigning.
Underbart. 


       Vi satt ute i närmare två timmar och njöt av sol, vind och vatten.
      Nää, det är inte vi.                                         
  Ho,ho vi vill ha en kvällsmacka!
  Nä, de stängde för två timmar sedan.

     På väg till solen i Karlstad. Den fanns där mer än ...                                                                            

 Flanerade lite i stan på måfå och var vi tittade så fanns det blommor i massor. /och japaner/

Ville så gärna fota dem för att alla var utrustade med kamera men min man tyckte att där gick gränsen.
Jaha, så är det med det.
 Hej då och tack för fina dagar!




    Nästa Södertälje!











                                                








 där vi hälsade på släkten ett par dagar och verkligen umgicks utan stress och utan måsten.
Här gick man till dukat bord varje morgon och hade en fantastisk utsikt över ängarna då vi såg hjortarna komma hoppande med sina små ungar. Det heter kanske Kids.










och här intog vi kvällskaffet eller ett glas vitt med hemgjord flädersaft.
Man hörde nästan änglarna sjunga.












    Nu är det snart för mycket så jag återkommer en annan dag.
    Gör som så att ni kanske tittar på bilderna. Ha det gott. Imorgon är det som vanligt då mannen 
    börjar jobbet igen.

Inga kommentarer: