Leta i den här bloggen

måndag 19 september 2011

I dag är det måndag..

egentligen onödigt att påminna, för det blev nog de flesta på det klara med när ringningen väckte er i morse.
Då blir man inte glad. Läste om ett knep för att allt ska gå lättare ..........
Det skrattet låg kvar länge hos oss.




Le ett leende innan du somnar så går dagens surhet över..?? Men det kan ju inte hjälpa mig i min dystra stämnning när jag ska gå upp. Asch, glöm det.

Det sägs att barn skrattar och ler ca 400 ggr per dag medan en vuxen endast ynka 15 gånger.

Ett skratt är den kortaste vägen mellan två människor.

Lycka är god hälsa och dåligt minne. Det är inget jag har hittat på utan läst mig till.



I helgen har hösten verkligen gjort sitt intåg.
Långbyxor, strumpor och en längre ärm i tröjan. Mammeluckor?  Näää, där går gränsen. Är ju tilläggs isolerad.










På tal om hösten så har jag gått igenom mina sommarfoton. Här behövs också städas och minnet friskas upp. Faktiskt lite så är det.
Läggas på en extern hårddisk och plockas fram för lite nostalgi och ännu en gång upptäcka att det var värst vad tiden går.
Här är lite bilder från sommaren som gått så fort..


Ännu en glimt från Birgit Nilsson museét.







Alla underbara foton från Skälderviken 

Avslutar med en vy från
Möns Klint





   Sitter med ett leende på läpparna och nära till skratt och hoppas att jag får leva något år extra.
   Försök .. det ger ansiktsmusklerna lite gympa.
   Ha en skön vecka.       Kram från mig till dig!


Inga kommentarer: