Leta i den här bloggen

måndag 12 december 2011

Lugnet efter stormen..............

Tog en liten tur med kameran i dag för att kolla förödelsen efter stormen. Skäldervikens hamn bla.
Nu hade de antagligen hunnit städa upp lite, men vid sjöbodarna var det endast bodarna som stod där de skulle. Vilken naturkraft. T om uppbyggda altaner och stockar hade rubbats.
Tänkte på länder som drabbats och som man sett på TV. Då är detta ingenting. Om några månader så sitter det båtfolk där igen med grill och mys och har väl då glömt detta får man hoppas.

Lös upp denna om ni kan....















Traskade vidare inom Hembygdsparken och det var lika öde. Papegojan Rocky satt ute och honom pratade jag med, ganska enformigt för han sa bara "godag, godag" och så härmade han mig i skrattet. Snygg var han.




















Bakom rullgardinerna sitter han och ugglar på kvällen.
Urtrist. Nästan bättre att ha "pippi på loftet"










och så görs det ett nytt försök med julskyltningssöndag. Det var inte detsamma och inte så mycket folk som det brukar vara. Inga lotterivinster
men vad gör väl det så slapp vi bära på dem. Man måste se det positivt.


och så slapp jag städa eller baka idag.



Måndag idag och det har varit en natt med frossa i flera timmar. Icke feberfrossa, icke frossat i något. Det kvittade vad jag drog över mig
så frös jag så att jag hackade tänder.
Drar mig tillbaks till ryggläge och ser var det bär hän.


Nej, det blev inget bra idag, återkommer en annan gång.

13 dagar till julafton.



Hej svejs till dig från mig.

Inga kommentarer: