Leta i den här bloggen

måndag 19 mars 2012

Hög-tid att ....
att sätta mig ner med min vän BLOGGEN bla. Dagarna bara flyter samman. Idag har jag en sådan där egendag. Tänk jag gör precis vad som mig behagar. Försök att stjäla er till en stund någon gång i alla fall. Göra vad man vill eller just inte göra någonting.
Klart att jag vill umgås med nära o kära och är jätteglad för att de finns. Hör ni nu börjar samvetet gnaga.
Fast på torsdag blir det en träff här i Ängelholm då vi alla sex väninnor
 ska gå på restaurang och dricka vin, jo vi får väl ta in lite mat också.






Nu börjar man livas till med längre och ljusare dagar. Fågelsång i skogen och kraxande på morgonen då en hel släkt kråkor sätter sig på taken runt oss. Konstigt men de kan nog klockan för det ungefär samma tid varje dag.

Som ni ser så har jag varit ute i markerna och fångat lite vårtecken. Det tog tid.
Efter vårblommornas tid så är det långt ifrån sådan fokusering på alla sommarblommorna. Egentligen synd.
























 Min svåger och vän fyllde år i lördags och vi förärade honom med en bautabukett rosor. Vackra, eller?
Jag köper alltid sådant som jag själv önskar mig, bara så du vet mitt love.









En liten påminnelse om våffeldagen. Det är en höjdare. På söndag är det tid att plocka fram järnet.
Själv ska jag gå på uppvaktning till en kär /gammal/
väninna. Gammal=känt henne hälften så länge som hennes ålder. En kvinnas ålder får icke nämnas.




Idag har jag verkligen en nostalgidag. Tittade igenom bilderna och fann denna Maria. Du var så stolt för att du kunde lyfta mig utan lyftkram!!

Nu har man bara godbitar att se fram emot. Sommar, semester och i oktober Cypern med dotterns familj.
Ja, det gäller att inte slarva med andningen.



Inga kommentarer: