Leta i den här bloggen

tisdag 17 april 2012

Äntligen har jag tagit mig samman. Alltså 40 st var inne här igår och tittade på det gamla inlägget och hur kul är det från en skala till tio. Det har  jag lärt mig av ungdomen" en skala till tio".
Var ute i det fina vädret i helgen och fick lite färg i facet. Jag och mannen tog en sväng till Skälderviken. Gjorde ett collage där mannen drömde sig bort förmodligen till Hawaii och hulahulaflickor.
Det var väl knappt att fantasierna kom igång förrän hans hulda maka stod på marken och skrek att ska vi köpa båt så får det bli en färja.
Strosade runt bland båtarna och tänkte på kommande varma dagar och den lilla väskan med fyra öl som vi ofta tar med oss ut på piren.

Vi hade besök av svåger o svägerska en dag. Skulle bli roligt att få rå om dem ett par timmar. Dukade som vanligt på balkongen då vädret var varmt innanför glasen.
Typiskt för att när de dök upp så var det ingen värme att tala om. Duka om?? Nej, absolut inte tyckte mannen. De ska härdas. I alla fall hans syster. Typiskt.
När de dök upp så hade de slagit vad med varandra om det blev ute eller inne. Får vi inte sitta inne?
Vilket gnäll. Halsduk, handskar och glykolen som är i bild längst ner till vänster. Vem kan frysa då? 08-or.

Nu hör det till saken att vi flyttade in efter entrerätten.
Ja, det blev en trevlig samvaro som slutade i en happening.
Männen blev såå nostalgiska och började sjunga gamla schlagers där de tog hjälp av datorn i texten.
Fruarna satt med slutna ögon. Antingen njöt de eller bad en bön att det skulle ta slut.
Grannarna har varken bett om ett dacapo eller tystnad så här är bra isolerat.
Som sagt man har inte roligare än man gör sig.















Imorgon blir det en tura med mitt gamla fack. Det ska bli roligt. De planerar ofta utflykter som vi försöker att hänga med på och vi begär bara att få umgås, lite god mat och dryck. Inga löneförhandlingar längre. Skönt.

På tal om skönt... Min däcksstol är till salu för 1 000 kronor. Den har stått på balkongen sedan jag fick den. Har lite dåligt samvete för att ev göra mig av med den. Nu är det så att jag brukar inta min frukost här ute och skulle vilja satsa på ett litet bord och stol, MEN det får inte plats SÅLD!!!!
Jag tänker inte överge solbadandet, men däremot köpa en hopfällbar solstol.
Haha, ser ni att dynan inte är nerliggen!!
Kom gärna hit och provligg den.


Önskar er allt gott resten av veckan. Kram från mig till dig.

Inga kommentarer: