Leta i den här bloggen

onsdag 23 maj 2012







Precis elva dagar sedan jag skrev sist. Visst blir man förvånad och snart är det vinter.
I söndags åkte mannen och jag en sväng ut på landet och rakt ut i skogen. Alla vägar bär till någonstans och plötsligt höll vi på att åka förbi Gånarps skola. Jag säger bara "Gånarps skola"
Vi kom in i en annan tid likt farmors trädgård. Här var så vackert så konstigt nog sa jag inte mycket utan ville hålla kvar den andäktiga stunden.





Här  kommer dagens gentleman med våra önskningar på brickan.










Vilket kaffekalas.
I bakgrunden bjöds på fågelsång.










och på vintern sitter du här inne.


























och vad gör man inte för frugan ...
kör vidare ut i naturen för att leta objekt för kameran.






 Måste också berätta att Perslund har haft sina hantverksdagar. Lördag och söndag.
Alla inblandade måste ha bett i sin aftonbön om vackert väder för det kunde ingen klaga på.  Folk i massor båda dagarna.
Här bjöds på en massa aktiviteter, en riktig folkfest i all ära.





Härlig medryckande musik som både gamla och unga njöt av.









 


Alla frivilliga som har ställt upp hela året fick sin belöning denna dag. Många kom och uttryckte sin förtjusning över utställningar och allt vad gården har fått sig till skänks och som visades upp i husen.




..och naturligtvis det goda kaffet och våfflorna som är ett måste.











 Har någon missat detta så har ni chansen att se alla utställningarna på Torparedagarna i sommar.


PUHH...
alltså nu tänker jag cykla ner till havet och sätta mig att läsa "Änglamakerskan" med Läckberg.




Ha en skön dag och gör inte alla måsten. Kram från mig till dig.

Inga kommentarer: