Leta i den här bloggen

onsdag 20 juni 2012

Vilken skillnad...
på skolavslutningar från förr och nu. Det har liksom blivit mycket vildare och intensivare. Alltså när det gäller de elever som går ut sistan.
Man rycks liksom med i ungdomens glädje och sång. Stod på balkongen när de körde runt i sina ekipage i strilande regn. Vi har tagit studenten, ja, vi har tagit studenten osv. Tårarna trängde i ögonvrån. Tänkte att det kommer att bli kämpigt för dem i all arbetslöshet.
En sak är säker, att de fick en rejäl förkylning trots all champagne.






Efter regn kommer solsken och det är en jäkla tur för annars får jag cellskräck av att bara sitta inne. Ok, jag vet det finns kläder även för regn. Bara det att min följesklagare "kameran" inte tål det. Åkte ut i det blå en dag och tog frukosten med mig. Ni vet den där stigen längs med havet som sträcker sig hur långt som helst. När bakdelen säger ifrån får jag vända hemåt trots ny sits.
 
Jag har även varit på dop. En liten prinsessa som heter Alice.
Hon har hunnit bli 8 månader och det är en liten dam
som visste hur man uppför sig.  Under hela ceremonin var hon 
på sitt mest sprudlande humör.
När prästen gjorde korstecknet så trodde Alice att hon vinkade, så det var bara att vinka tillbaka. En mycket mysig dopakt. Sist gick prällen runt och visade upp Alice för släkten i sin fina dopklänning som var 103 år gammal.




Alltså det är egentligen inget att berätta att jag fyllde ett år till, men jag tycker om att ha huvudrollen /enligt mannen/ och det fick jag verkligen. Uppvaktningen började redan på lunchen och fortsatte till halv nio på kvällen. Tack alla!
och idag ska min svägerska bjuda på fika på stan. Hur blir det när jag fyller 100.


Till en vän.

Jag är så glad att vi fick en trevlig pratstund
på bänken i solskenet.
Vem kunde ana att detta var en sista gång.




och nu är det snart midsommar kära vänner. Det är den helgen som det sitter så förbaskat bra med en snaps. Så det får bli någon liten nubbe


Skål och trevlig helg !  Kram från mig till dig.



Inga kommentarer: