Leta i den här bloggen

tisdag 18 september 2012

Värsta höstregnet idag, men det kunde jag sagt redan igår för då putsade
jag fönster.
Alldeles grått och ingen ljusning någonstans.




Nu får man leva på sommarens minnen. Jag har tagit många foton och det är bara trevligt att gå igenom dem och kanske publicera ett och annat.


Biblioteket har nu en utställning för amatörer där de 
fick hänga två av sina alster. Nappade på detta.
Tog ett kort på min väninna där hon står och kollar "undren". Inget bra foto som jag tog. Blev så exalterad att jag glömde ta väck tummen från linsen. Typiskt mig.




En syskonträff ordnades för 14 dagar sedan. Jag har inga syskon men mannen desto fler, så jag tycker att det är jättekul.
Att flanera i Helsingör och sedan sammanstråla för några turer på färjan i restaurangen.
I kanonväder strosade vi runt på vad vi ville göra. Handla eller vara kulturella, ja varför inte en bira och gammeldansk på ströget och kolla vimlet.
Jag och några med mig gick till Kulturvarvet som ligger i närheten av Kronborgs slott. Det är de gamla varvsbyggnaderna som klätts in i glaskuber. Fantastisk arkitektur. Dit ska jag åka och ta en rejäl titt inomhus också.
Utanför finns en staty av en kille. Kan det vara havefruns fästman? Alltså jag har ingen aning om vem det är eller vad han symboliserar. Ska googla på det vid tillfälle.
Han var vacker i sitt silverglänsande yttre.

Men hallå, ska fruntimmer tvunget "glo" på allt?
De tog ett gemensamt beslut att själva uppsöka en pub.
Klockan halv fyra var det redan tjo och tjim på ölstugorna med live musik. Vi är ju i Danmark.










Klokt beslut. Vi fortsatte i behaglig takt och gick till Karmeliterklostret. Andäktigt och vackert.

Ljuset i tunneln? Nä, jag ser mörkret i tunneln. Var hamnar man då?

Gick och njöt även av denna byggnadsstil.
Nä, jag är ingen arkitekt men gillar former.
Utom mina egna förstås.






    Sedan traskade vi gatan fram för att uppsöka männen och få något vått i halsen.


   Vi bjöds på en fantastik solnedgång då vi seglade i hamn i Helsingborg.

    Det hade varit en fin dag i Helsingör och senare en gemensam avslutning på färjan med god mat.
   Tur att jag har en massa trevliga svågrar och svägerskor. Tack för dagen.  
   
                                       

KRAM FRÅN MIG TILL DIG!
                                     


Inga kommentarer: