Leta i den här bloggen

måndag 11 mars 2013

Vårtecken ?



Oj, som jag ivrigt skannar stigen när jag går på promenad. Vårtecken? Har inte björkarnas grenar i alla fall små gröna musöron. Icke där jag har gått. Däremot fågelsången följer mig i skogsstigen. Blickar upp och ser överst i trädtopparna några oidentifierade fåglar. Är inte bra på fågel läten.
När jag gick på bokrean hittade jag en fågelbok där en liten bandspelare satt fast i pärmen. Slog upp fågelbilden och tryckte på en knapp och så spelades just då den fågelns läte upp. 200 kr /halva priset/ hmm är starkt betänkt på att köpa den också.
 I förra veckan fick jag som husmor "fnatt" och började städa riktigt grundligt. Luftade mattor, bytte gardiner, putsade några fönster och oljade in möbler. Sen satte jag mig för en kaffepaus.
Då gick det över. Alltså städlusten.


Jag har anmält mig till en hantverksmässa i Åstorp i slutet av april. När jag gjort det så hade jag stor lust att ringa och ångra mig. Det är mina väninnor som peppar och tror på mig. Ja, så nu förbereder jag mig och fixar ramar och passpartou så det blir lite proffsigt. Trots allt så tycker jag innerst inne att det ska bli kul. Sålde en bara helt apropå i förra veckan. Det är ju roligt att bara få vara med. Ok, jag får naturligtvis betala en slant för att få vara med i två dagar.


Nu höll jag på att missa lunchen. Förresten tänker jag ta en repa på stan efter det men får plocka fram den tjocka jackan igen. -8 grader i natt.

Önskar er en bra vecka!             KRAM FRÅN MIG TILL DIG!


Inga kommentarer: