Leta i den här bloggen

torsdag 3 april 2014

MIN UTLANDSRESA

Ja,det var inte mycket packning jag behövde för denna resa. Kameran och ryggsäcken. Det hade varit fantastiskt fina dagar och då vet ni att man måste bara UT.
Bestämde mig redan på morgonen för att åka över till Helsingör.
Vilken frihetskänsla att sätta sig på tåget och bara åka iväg. Vad då flyget, då tar det inte lång tid förrän man är framme.
Skojade bara /som ungarna sa när de sagt något olämpligt och mor fick ett djupt veck i pannan/
Ska man från punkt A till B så blir det klart flyg.
Fantastiskt fin dag.




Stod på däck och håret stod på ända.
Det var livlig båttrafik. De komma från öst o väst.....





Alltså, en hel livbåt med 10-poängare. De följde mig
ända till Helsingör. Var de rädda att båten skulle sjunka? Hmm. Känns ju tryggt.



Gick längs med vattnet. Det glittrade och bländade och gjorde mig lycklig. Hittade en långbänk och provade den. Kollade på folket som också strosade.
Tänkte på det efteråt att jag skulle bett någon fota mig här. Inte en människa mer än jag satt där.






Fortsatte utåt Kulturhuset och Kronborgs slott.
Mycket lunchande gäster satt i solen. Flera barn från
daghem sprang i solen. Så roligt att höra dem pladdra
på danska. Inte alls så grötigt som vuxna.

Fortsatte upp i byn och satte mig vid en servering och tog en öl. Fnissade lite för mig själv då jag såg två danska väninnor som gjorde detsamma men de rökte även en cigarr. De satt verkligen och njöt.



Ett originellt hus men snett så det syntes. Lodstock fanns kanske inte när det byggdes.





Gick förbi kyrkan och var bara tvungen att titta in.






Härifrån och till evigheten.













Avslutade med att inhandla en flaska till mannen.
Nu blev ryggan plötsligt tyngre och en viss försiktighet måste vidtagas.


Ett varmt välkomnande och en sommardrink på
balkongen var en bra avslutning på dagen.



Måste avsluta med att visa Elinas egenhändigt gjorda smörgåstårta



och till kaffet våfflor.

Tack...      det var en mysig födelsedagsfest.

   Kul att ni tittade in!        








KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: