Leta i den här bloggen

lördag 2 januari 2016

Ett nytt friskt år..............

Alltid lite vemodigt känns det när jag står och tittar upp i skyn kl 24.00. Lika vemodigt som när jag tar en titt tillbaka i dagboken.
Egentligen kunde jag skippa det där bläddrandet för jag kommer inte ihåg allt eller hälften.

Nyår firades hos svåger och svägerska i Åstorp. Detta var en svår och konstig dag. Vi har alltid varit ett nyår- och midsommargäng på 4 par i 35-40 år.
I år blev vi endast 2 par. Vår fina vän gick bort samma dag och blev endast 65 år. Allt gick på sex månader. Ett ljus var tänt särskilt och ett foto från en annan nyår stod på bordet. Hon kändes högst närvarande.

Vi firade i samma anda /nästan/ som alla andra år. Jättegod supé och god dricka.
Bengt fick som vanligt avstå livets goda sånär som brylépuddingen till dessert. 
Vi pratade och skrattade åt allt tokigt som vi gjort under årens lopp. Roliga episoder kom upp så det går bara inte att sätta på pränt.

I begynnelsen på aftonen med välkomstdrinken år 2010.

Förresten tittade mig i spegeln idag för att kolla om ögonen liknar en TV apparat.
Jag tror aldrig jag har sett så mycket Tv som denna veckan. Många bra och intressanta program.

Vi har haft en del besök här också. Alltid lika välkomna bara de ringer lite före.
Min kusin från Karlshamn och hennes kille kom inom annandag och likaså son och sonson. 
Det livade upp det hela. Sonen och min kusse hade inte setts på 40 år. Vi snackade om våra gamla förfäder, ja det blev mycket det. 



Ett kort taget förra gången det snöade på natten.
Kanske det kommer mera till kvällen. 

Det är vackert inneifrån!



















En liten bildförevisning från månader som gått.
   

  
  
 
och nu blir det middag som greven ska servera sin grevinna.

KRAM  FRÅN MIG TILL DIG..................................

Inga kommentarer: