Leta i den här bloggen

måndag 22 mars 2010

Helgen ............



har gått rätt så fort. Tyvärr. I lördags åkte vi och tittade på bowling. Mannen är UK så han är ofta, ofta på bowlinghallen. A.laget hade hemmamatch så jag var med och hejade på dem. De är jätteduktiga och vann. Väldigt spännande var det också.
På kvällen kom Maria o Rickard. Så det blev först lite tilltugg på balkongen medan biffarna låg till sig och spred förförisk doft. Potatisgratäng och god sallad. Jag slet inte precis med maten eftersom det mesta var färdigköpt. Efterrätten hade jag gjort med hemgjord glass, hallon och dajm.
Vi såg Robin söderling förlora och det var tradigt eftersom jag håller järnhårt på honom. Sen afton blev det men på söndagen kunde man slappa. So what.

Söndagen började grå och trist, Var och tittade på en fotoutställning på eftermiddagen som var upphängd i en ganska nergången lokal i våra kvarter. Det var tre stycken och de två tyckte jag särskilt om. Pelle Kronestedt och simon Cederquist.
Stod länge framför hans alster och undrade tanken bakom bilderna.
Hade min kamera med mig och letade efter vårtecken, ja det blev inte djupare än så.
Sedan hem och laga färsbiffar. Riktigt gott med husmanskost.
Kvällen avslutades med TV. Var blev helgen av??

Inga kommentarer: