Leta i den här bloggen

måndag 31 maj 2010

MORS DAG...


….det kunde nog ingen undgå och varför skulle man. Det är så lite som behövs, en tanke, ett telefonsamtal eller en liten blomma. Alla mödrar är fantastiska. Ja, ja, far har sin dag.
Förresten ingen säger far och mor idag,. Det kan jag tycka vara gulligt eller hörs det ”lillgammalt”?

Mina barn ringde och vi hade ett långt mysigt samtal.
Sen gick jag och gubben ut, i den lilla och enda för dagen, solstrimman. Vi styrde våra steg till hembygdsparken här i Ängelholm och började lite grabbigt med vars en öl på uteserveringen för att invänta att museerna skulle öppna.

Det var verkligen en aha upplevelse och minnena sköljde över mig. Kameran klickade i ett.

Om ni inte har varit där så åk dit och ta med er barnbarnen så de kan se hur vi hade det i tandläkarstolen eller i skolan. Visserligen var där mycket gammalt också men jag har inte åkt i en bil som var byggd 1899.

Alltså, kolla sadeln. Fast jag är tilläggs isolerad på de flesta delarna av kroppen
så hade jag nog inte suttit mycket under cykelturen.

Och barnet, där var minsann inget vadderat på den tiden...
TACK FÖR ALLA KOMMENTARERNA. DE VÄRMER OCH BLIR EN LITEN LJUSGLIMT!!

Inga kommentarer: