Leta i den här bloggen

onsdag 12 maj 2010

Regnet det bara öser ner.............





nä, det vräker ner eller ösregnar. På eftermiddagen tyckte jag att nu får det vara nog med innesittandet. Tog rätt kläder och var fast besluten att promenera upp till Blomsterplantagen. Jo, ända till Maxi. Gick två busshållplatser och då var jag blöt upp till knäna. Svingade mig upp på en buss som gick det hållet. Kanske inte svingade men jag kom ombord. Nåväl jag kan ju gå tillbaka. Då jag gick över parkeringen till Blomsteraffären så var det stora vattenpölar som man fick vada i. Jag tänkte att ska jag köpa några blommor så f-n hinner de i alla fall inte vissna.
Nåja, långt om länge fick jag handlat lite blomster som ska stå mellan mina nya gardiner. Varför behåller man tappert fast vid de gamla och tror att de ska blomma om inte i år så kanske kanske till nästa år. Ut med skiten.
Min man kom på samma gång som jag och såg att jag trängde till en liten whisky och den satt fint kan ni tro. En het dusch och nu sitter jag och njuter och tittar på grödan som jag inhandlat. Hoppas som vanligt på bättre väder imorgon eller övermorgon för hoppet överger en inte i första taget.
Ska svepa in mig i pläden som går ton i ton till gardinerna.
Trevlig helg till mina kompisar som tittar in här.

Inga kommentarer: