Leta i den här bloggen

fredag 4 juni 2010

Att bara vara ...


och i härligt sällskap. Då mår man bra. Precis så är det. Denna dag var vikt för en av mina väninnor.
Att det skulle bli så här fint väder var rena bonusen.
Vi åkte till Sofiero. Ja, nu var jag där igen. Det är nog så att jag har bott där en gång i en annan tid för jag njuter så varje gång jag kommer dit. Skämt.
Det var en otrolig blomprakt. Ja, som en symfoni i färger.
.
Tog en fika först och njöt av utsikten och naturligtvis pratade vi på som om vi inte setts på år.
Vi satt också tysta nere vi havet och bara njöt av stunden. Det är underbart att leva och att må bra.
Sedan kom vi till verkligheten igen. Vi besökte ett nytt demensboende /astern/som blir inflyttningsklart på måndag. Fantastiskt fint.
Min dotter Lotta visade oss runt och
därefter skjutsade hon mig hem. Det var jättegulligt och skönt för mina gamla ben.

Inga kommentarer: