Leta i den här bloggen

torsdag 3 juni 2010

Ester, vi är här nu...........


Dagen var vikt för att umgås med clownen Jönssons och det var riktigt roligt eftersom det inte bara blev ett litet kalas inom hemmets fyra väggar samt att vi tog dagen som den kom.

Allra först mötte jag dem vid ”vita räck” med kaffekorgen. Solen sken och blänkte i Rönneå och en svag vind som spred underbara dofter av blomster. Halleluja.
Vi satt länge och njöt av varandras sällskap eftersom det var så längesedan vi träffades. Sen kom det en andmamma med tolv barn. Jag tror att hälften var adopterade. Helt underbara i alla fall.

Livet går vidare och det gjorde vi också. Sakta gled vi genom ströget hemåt. En kall pilsner och kallt vitt hägrade.
En yngre syrra med man och naturligtvis mr Jönsson himself anslöt sig till middagsbordet lite senare. Dubbelstekta spättfiléer med räkstuvning mellan, pressad potatis och tillbehör.
Sen förstår ni så fick kockan alla mäns hjärtan att sättas i brand. Jag säger bara ett ord BRYLÈ-pudding.
Balkongfönstren stod vidöppna och det var en nästan magisk afton.

Före avfärd gick vi alla en sväng till Hembygdsparken. Bara vi var där och de andra djuren förstås. Vi släppte loss och storasyster galant på linbanan. Nej, hon dansade inte på den, hon åkte.

Allt har ett slut och så även denna afton. Min man trädde in när jag som bäst behövde honom.
Han ställde sig vid diskbänken.
Tack för blomma o present. Tack för dagen.

Inga kommentarer: