Leta i den här bloggen

söndag 4 juli 2010

Halva året har gått och .........


nästa storhelg är julen!!

Förresten glöm det ”Jag bara skojade” som ungarna sa då det kom någon onödig kommentar .
Midsommarhelgen var jättetrevlig och snapsarna togs med förstånd. Det var mycket mys och trevligt att träffa ”6månaders gänget” Vi träffas varje nyår och midsommar och den traditionen har vi haft sen 30 år tillbaka.

Våra polare Olssons bjöd på lunch dagen efter. Deras trädgård är en riktig liten oas så man kan inte annat än mysa i deras sällskap.
Sen styrde gubben o jag kosan mot Södertälje. Vilka dagar. Herre Gud. Vi hade inte varit där på länge så det såg vi verkligen fram emot.
Tack för att ni stod ut med oss hela veckan. Många minnen fick vi med oss i bagaget och där var ju god plats eftersom vi kommit på att en del glömde vi kvar.

Svägerskan bjöd mig på heldag uppe i Stockholm. Fotografiska museét /kul att ha varit där/
Veg-restaurang /positiv upplevelse/
Vandring på Katarina kyrkogård där det ligger en del kändisar bla Anna Lind och Cornelius. På Cornelius grav stod det ett urdruckit grogglas och en pilsnerflaska. Antagligen ett fan som tog nattgroggen med honom.

Vi har inte blivit mera religiösa än innan men jag hade läst om Skogskyrkogården och ville avlägga ett besök där. Gittan, min kära svägerska är en ciceron som kan det mesta om sitt Stockholm och ställde gärna upp. Denna platsen tillhör världsarven /ca 850 finns det/
Här rymdes ca 100 000 gravar, uppdelade oftast i vilken religion de tillhörde, judekvarter, barngravar, inmurade urnor etc… Här var det många långliggare om jag nu ska pigga upp det hela. Kunde även ta oss en fika i detta området då min gubbe påstod att det var ”döbagade” bullar. HAHAHA.


Nästa utflykt blev med skärgårdsbåt. Vi hämtade upp Hanna som blivit storstadsbo och sen åkte vi ut till Utö där vi hyrde cyklar. Vidunderlig utsikt och picknick med vin. Solen flödade på oss. Pust, stånk. Skönt trötta o lagom solbrända på kvällen.


Nu hemma igen där vi blev mottagna med lite smått o gott på balkongen av våra gästvänliga vänner Ilaugs. Det var skönt att få landa där med ett glas rosé.
Gubben måste nu jobba i tre veckor och jag tar igen mig med ålderns rätt.

Inga kommentarer: