Leta i den här bloggen

onsdag 4 augusti 2010

Nu är det semester för den som jobbar...


och jag har ju semester alltid. Hmm..Och så här täta är vi i tre veckor.Hmm..
Vi var och beskådade insläppet på Kvidinge Loppis. Jag har aldrig sett så mycket folk irra omkring både med blick och sig själv. Det var en upplevelse och en fin insats till idrottsklubben. De första hade köat sedan klockan 10 och insläppet var kl 13. Det var de som stod främst med kikare för att kolla utbudet. Hoppas verkligen de fick lön för mödan.
Själv stod jag mittemot insläppet och tog ett glas vitt med dottern. Ja, det var kul.



En dag åkte vi till Ljungby. Vi satt flera timmar på deras altan och pratade och åt nybakade bullar. Det är inte ofta som vi kan träffas så i lugn och ro och ha massor med tid.

Hans cykel heter Cresent, jag trodde det var KING.
Idag har jag haft cykeltävling med min man!! Fast jag cyklade mest för mig själv eftersom han tröttnade på att vänta och så höll han på att trilla av cykeln med denna låga eller obefintliga hastighet. Nja, det är inte så allvarligt som det hörs. Värre.
När vi kom till Munka Ljungby bjöd han mig på fika på ett jättegulligt ställe så där kunde vi sitta och jag ta igen mig.

Efter det så körde vi om Höja hem. Det låg höjt som f-n. Men jättefina omgivningar och dofter. Gud, vad man kände sig bra men svitt efter turen så det var inte så dumt att anstränga sig lite.
Hoppas att ni oxå har det bra alla ni som slinker in här. Tack kära Ann för kommentarerna som jag får, de ger mig råg i ryggen. Förresten det har jag sett stora fina fält av idag.

Inga kommentarer: