Leta i den här bloggen

onsdag 28 juli 2010

Likt en fisk...



kippar jag efter luft. Kvavt varje dag sånär som på en timme då och då när det kommer lite regn eller en fläkt från träden. Ska man må bra då blir det till att åka till stranden.
På tal om stranden så var jag på Klitter en dag. Låg på så kallat "bikinilinjen" Nej, det var inte mitt place. Det krasade i tänderna när jag skulle äta min smörgås. Sand i trosorna, sand i handduken och öronen. Nä, då sitter jag hellre under korkeken i skuggan. Tar ett dopp från bryggan där vattnet går över en direkt.

Cyklade en dag ut med min lunch, njöt av utsikten och tog några foton. DET är min melodi. Så blir det nog även idag.


Var på stadsvandring här i stan en härlig kväll. Hade sällskap av Icke o Ingalill och därefter avslutade vi med kvällskaffe på "ballan" Det var en väldigt trevlig guide, som tog oss in även på gamla bakgårdar, berättade om människorna från förr och små anekdoter om dem. Verkligen en tur att rekommendera.


Måste också nämna att i lördags var jag och hälsade på kära svärmor. Vi har alltid så mysigt. Satt flera timmar på hennes balkong. Hon har ett hästminne och kan berätta om allt gammalt och kommer ihåg årtal när de var här och där på semestern. Det är nästan så att man kan fråga henne var VI var och vilket årtal det var. Hon är 88 år. Fantastiskt.


Sen har jag hunnit med ett besök på Hembygdsparken tillsammans med Emelie och Ehliaz
Det var mysigt som vanligt och han låg och sov i över en timme nere vid ån och Emelie och jag löste världsproblem på en bänk med utsikt över Rönne å.
Så visst finns det ljusglimtar mest varje dag.

Inga kommentarer: