Leta i den här bloggen

tisdag 26 oktober 2010

Hej svejs!

och nu är helgen över igen. Det har varit action för en gammal pensionär. Bortbjuden två dagar i sträck. Det är vad det lilla tål, men det är förbaskat roligt att bara sitta och vara fin /anstränger mig/dam.För det första så fick vi tillgång att övernatta i Svenssons hus i Åstorp och det var kanon tyckte Bengt. Jaha, vill han inte vara i Ängelholm.? Nu  hade han  chansen att vara med då vi intog alkolholhaltiga drycker och det är inte så ofta detta händer eftersom de enda förbindelserna mellan Åstorp-Ängelholm är cykelförbindelser.


Vi fick ett varmt välkomnande av vilda Vilma.

Värden hade lagat supén som bestod av toast och därefter lövbiff i gratängform som var fantastiskt gott.
Man kan inte utan att njuta i fulla drag. Vi satt länge och pratade eftersom det inte händer så ofta så är det mycket som ska ventileras. Sen är det så att jag och Leif har ett stort gemensamt ämne att fokusera oss på.
Foto. Tiden gick i ett rasande tempo och vips så var klockan halv ett och Vilma behövde rastas och vi också.
Tack för en skön och mysig kväll

Måste också berätta att jag träffade mitt barnbarnsbarn ett par timmar på dagen. Vilken kille, men vem tycket inte det om sina minsta. Han blir 2 år i februari och jag hade inte sett honom på ett par månader så jag tänkte att det blir nog inget gullande idag. Det behövde jag inte oroa mig för han var på ett strålande humör.
Sedan på söndagen var det ännu ett kalas som väntade. I Ekeby.
Min lilla svärdotter Ewa fyllde nämligen år. Här väntade ännu en god middag. Rökt lax med romsås, kaffe och prinsesstårta som är hennes favoriter.
Här har morfar kopplat honom i ett järngrepp 
Det regnade ute och varmt och gott i huset och mätta till max. I vanliga fall så blir man slö och gäspig men då höll Ehliaz igång sällskapet, bytte Tv-kanaler och inventerade i vitrinskåpet som står bredvid moraklockan och som han tyckte var ett perfekt gömställe. Puh!






29 åringen
Tack för mat och mys. Det var jättetrevligt.
Behöver jag säga att det blev tidigt sängläge!



Inga kommentarer: