Leta i den här bloggen

måndag 1 november 2010

Och nu är vi en timme back..



Är detta normaltid eller är vi en timme före eller efter. I alla fall så kände jag av det i morse. Tror jag, eller är jag så trött annars också?  Många funderingar. Ja, så stora bekymmer har jag.

Nu är det time för att bränna ljus. Visst är det mysigt.

I fredags var vi på lunch hos min dotter i Kvidinge så även hennes svärföräldrar. Konstigt namn förresten svärföräldrar. 
Jag ska nog lägga ner det där tänkandet. Det blir för mycket...........
I alla fall så bjöd hon på bla Janssons frestelse. Det äter man inte så ofta så det smakade jättegott. Sedan kaffe och prinsesstårta på det.
Den där eftermiddagspromenaden satt bra därefter, men det regnade en hel del så vi kunde utan dåligt samvete dricka ett glas hemmagjord glögg efteråt.
Lördagen bara försvann med en "repa" på stan och fika på Mormor Olgas.
De har mackor som är som en hel middag.

På kvällen bjöd vi Ilaugs så där hux-flux. Bengt grillade kött till karlarna och jag gjorde laxforell i ugn till Karin och mig. Typiskt att de flesta män föredrar kött. Vi hade jättetrevligt och kvällen gick alldeles för fort.

Söndagseftermiddagen tillbringade jag själv med att i sista stund betrakta fotoutställningen som Kamera hade i  sina nya lokaler.


Jag träffade en trevlig dam där som är med i klubben och eftersom vi var de enda i lokalen så pratade vi en hel del om fotografering.
Hon ville absolut att jag skulle gå med i klubben. Det var många fina foton som hade hängts. Kanske jag också har en del som inte är så tokiga så därför hade varit roligt att få dem granskade av kritiska ögon. 









När jag långsamt vandrade hemåt och passerade Sockerbruksbron, tittade ut över Rönneå så kunde jag inte utan ta upp kameran och fånga all färgprakten.

Nu ska jag ta en promenad i vår lilla stad!

Gör ni det också, eller på landet, eller vid havet.





Upps, lite långt mellan raderna.
"det ska va luft emellan när man
dansar med fjällan"


Det sägs att man aldrig är så vacker som i skymning.















































Inga kommentarer: