Leta i den här bloggen

söndag 21 november 2010

Seg pensionär....

ack, här händer inte mycket i rullatorkvarteret. Ibland kommer ambulansen och då får man vara glad att den susar förbi trappuppgången.
En tidig förmiddag ringde det på dörren och jag öppnade påklädd och kammad. Utanför stod två ambulansmän, 10 poängare, och tittade storögt på mig. Själv började jag klämma mig på kroppen för att  konstatera att jag inte hade ont nångonstans. De granskade mig och sa att de nog hade fått fel adress. Innan jag stängde dörren frågade jag "är det alltid ni som kommer på förmiddagarna?" Men de bara skyndade vidare och jag var glad för min goda hälsa.

I fredags var en mysdag med Elina /mitt barnbarn/ och hennes Dennis. Först gjorde vi stan och sedan gick vi hem och fikade tillsammans. Vi umgicks i fyra timmar och pratade i ett. När jag tänker efter så var det kanske mest jag. Roligt med ungdomar.

Vi tog en tur till hembygdsparken i lördagseftermiddag. De hade julmarknad där. Nej, jag vill inte ha fler grytlappar eller dylikt. Köpte en pluto som står på en träplatta och när man trycker i botten på den så gör den roliga ställningar. Inget sexsistiskt men den var himla kul.
Idag fick min man upp mig ur snarklådan för att åka till Åstorps bowlinghall för att kolla hans lag.  Så gick den tiden. De vann idag och min man är jättelycklig...










Nu är det snart tid att förbereda julskyltningssöndagen med att sätta upp ljusen på balkongen. Ett måste för det går inte att Jönssons har mörkt på sin balkong. Det är faktiskt vackert eftersom det lyser upp i mörkret.
Ha en go´vecka med lite ljusglimtar
önskar Siv Anna-Stina er.
Nästa söndag ska det lysa så här vackert och inget regn som spär ut glöggen.

Inga kommentarer: