Leta i den här bloggen

måndag 31 januari 2011

Hej, haj, kännar morsning, goddag,

har egentligen inte tid att sitta här. Ni vet pensionärer.
Ja, jag ska sopa trappan och sedan skura golv, och jag ska bära slask o ved o vatten Jag kommer ej i säng förrän klockan slagit tolv och då så får jag ligga bredvid katten.
Riktigt så jobbigt är det inte. Kanske Camilla hade fått det förstås om hon hade flyttat in............
Fint väder igår och tänk vad det kan göra med oss människor. Var ute en sväng och blev omkörd av en riktig herreman som nästan studsade fram på sin bastanta cykel. Han vände sig om och log mot mig och satte ord på mina tankar. "Nu blir det snart vår". Då blev jag glad. Heter det mötas och skiljas i samma andetag. Precis så ja.

Min son var och hälsade på sitt barnbarn som är två år. Han har alltid bott i en lägenhet och aldrig sett en tvättmaskin. Han sprang och öppnade  och skrek till honom kolla, kolla. Rätt in i tvättstugan och satte sig framför luckan. Han hade aldrig sett en sådan TV i hela sitt lilla liv. Sedan fick morfar sitta där med honom och kolla tills kulörprogrammet  var slut. Kan det vara en gen fr gammelfarmor att gilla tvättmaskiner!!! Kolla the magic finger. Det var det fingret som pajade hela morfars ljudanläggning.
Han sitter bara och väntar på  att bli busad.
Det var bara det som jag skulle dela med mig. Barn är underbara.                                                                                                                                                                                              










Min lilla ljusglimt för dagen. Kram på er!

Inga kommentarer: