Leta i den här bloggen

tisdag 8 februari 2011

Vilken natt ..


alltså missförstå mig icke. Som det har stormat. Jag har varit uppe flera gånger och tittat ut för att se om något hänt på gården. Allt är som vanligt t om piskstället står upp. När jag bodde i Åstorp så tyckte jag att det alltid blåste där och sa ofta att ortens namn skulle vara Blåstorp men "halleda´" det har ju stormat otroligt här också.
Idag bär det åter mot Perslund för att försöka återskapa en gammal lanthandel. Det är nostalgi. Inte att förglömma gemenskapen med Ingalill o Lillemor samt fikan.
dansk design

Förra veckan gick jättesnabbt. Det var något som hände varje dag. Bla en tura till Helsingör. Nu har det åter blivit lönt att åka över och det var mysigt som vanligt fast man fick fika inomhus.
Jag åkte med buss hemåt och vid infarten till Ängelholm stannade den plötsligt. Alla fick gå ut och promenera in till stan, ingen protesterade och det tyckte jag var otroligt. Själv ringde jag mannen som var på väg hemåt och undrade om han såg en lifterska på vägen viftandes med en 75:a skulle vilja stanna. Det tog inte lång tid!!
I fredags utnyttjade vi en julklapp som vi fick av Rikard o Maria. Vi gick på Nicks och käkade. Männen åt hemlagade hamburgare och Maria och jag var lite mera sofistikerade med fisk och vitt vin. Gott och mysigt, men vilket väder, vi såg ut som dränkta katter i håret. Kunde inte ens ta med kameran för ett bildbevis. Jag är så rädd om den för att så fort det är lite fuktigt så får den bli hemma. Gott det blev vår snart. Längtar.


I lördags var vi på Mormor Olgas och fikade.
Det är härligt att  komma in där i värmen och doften av kaffe o bullar gör att man bara sugs in i lokalen.




Jo, jag vet om det. Jag har haft det jättebra denna veckan. Jag har inte
gjort många knop vid spisen och det är skönt ibland att få vara fin dam.



Håll i hatten och ha det bra! Kram fr Siv

Det är inte alla som kan ta sig en funderare på vilket
boende de ska välja.

Inga kommentarer: