Leta i den här bloggen

torsdag 13 januari 2011

Nu är det ett tag sedan..



som jag skrev här. Det är det där med inspirationen. Jag kan väl inte påstå att jag fått den under nattens timmar men så faktiskt fick jag ett ryck i sängen (!) for upp och satte mig här.
Den gångna veckan har jag hängett mig åt kulturen. Vaaa?
Jo, först var jag på biblioteket och lånade böcker. Mannen har haft semester och då brukar han sträckläsa en bok. Jag skulle vilja läsa om 100 åringen som försvann men den fick jag sätta upp mig på för tydligen är den som populärast nu. Mannen ville låna boken om Kungens erotiska äventyr och den fanns inte heller inne. Det blev en annan bok för mig och när jag hade läst så insåg jag att jag lika gärna kunde läst i tågtidtabellen.
I fredags var vi i Åstorp och hörde en wienerkonsert med gänget. Mina väninnor och jag kom överens om att nästa gång går vi själva. Alla kan inte älska den musiken. Diplomatiskt skrivet, eller.
Taget vid ett annat tillfälle.
Först var vi hos Mona och åt en 3-rätters meny. Guuud! Alla smaker gifte sig som de säger i matprogrammen. Lite synd egentligen att bryta upp kanske, men vi träffades mitt på dagen och 4-5 timmar går fort i trevligt sällskap.
Du är otrolig Mona med dina matkonster. Kram till er bägge!      

Sen har vi varit på bio två gånger denna veckan. Jäkt, jäkt. Först såg vi Änglagård 3 och dagen efter Svinalängorna. En dj-a skillnad om man så får säga eller skriva. Tur att vi såg dem i denna ordningen.
Änglagård: trevlig och framför allt så vackert filmat och sedan har vi sett de andra två så det här var bara ett måste.





Svinalängorna: har läst boken och det var ingen nackdel. Den var sååå fantastisk både i handling och skådespelarinsats. Den måste bara få någon utmärkelse.  


Måste nu ut i friska luften och ta en repa på stan och kolla skorean. Önskar bara att isen hade försvunnit och att min pingvingång som jag fått i vinter övergår i det normala till våren.

Inga kommentarer: