Leta i den här bloggen

fredag 23 december 2011

håhåhå...... HAR VI NÅGRA UTSLITNA KVINNOR HÄR

Härligt att bläddra i och titta på vackra bilder. Lyxigt.


de är värda sin vikt i guld. Då hade jag blivit rik, men nu är det så att jag är inte utsliten. Jag skall vara fin dam och blir då bjuden på lunch varje dag under julen. Dessemellan ska jag ligga på divanen och äta chokladpraliner och läsa böcker som jag förmodligen får av tomten.

Vi har redan fått två "table-böcker" men ok man bör sitta och läsa dem vid bordet. Det händer att när jag ligger och läser så somnar jag. Hade jag valt dessa så hade jag minst fått en knäckt näsa. Den är redan deformerad. Ok hade den bara knäckts så att man hade fått en adlig näsa så må det vara hänt. Men potatisnäsa..nej

Idag var nog sista dagen före jul som jag gick på stan. Vankade så där lite sorglöst och iakttog människor som jäktade runt. Gruffade lite om vad de skulle köpa.  Jag köpte en fin bukett blommor till mig själv och ett par leggins till mig själv. Stod och kollade skor till mig själv, men sen gjorde egoiststämpeln sig hörd, och så bidde det inte mera idag.

















Gick sedan hemåt och bakade lite kakor till svärmor som jag ska ge henne imorgon. Tänkte nämligen hälsa på henne. Då sitter vi och myser
och så pratar vi om gamla tider. En del har jag hört förut men vad gör väl det jag är också glömsk.
Sa jag vad jag hette, ungefär.
   


                     



                            


I den lilla burken finns en hel plåt som inte blev som de skulle. Inget får förfaras så det får bli smulgodis på glassen. Man har väl sett "halv åtta hos mig".


Nu har jag tvättat färdigt och har bestämt mig för ett glas sherry i fåtöljen. Eller två!


GOD JUL FRÅN MIG TILL DIG! 
                              

Inga kommentarer: