Leta i den här bloggen

onsdag 28 december 2011

Jaha, då var julen över för denna gång







Snacka om tiden. Den går så fort och ingen tidning kom så att jag kunde se vilken dag det var. Men hur som helst mycket mys, god mat och roligt. Ingen snö och inga brutna ben. Dagarna bara sa
vips.

Lilljul är helig för paret Jönsson. Då pyntar vi men mindre för varje år. Gör skinkan klar. Äter den varm på vörtbröd och sköljer ner med snaps serverad i de små tomteglasen. Päser i soffan och sedan spelar vi bingo. Orkar inte titta på det mer än en stund och dagen efter konstaterades att vi inte vunnit.





Vi var så sugna så något finlir för dukning var inte att tänka på!!










Julaftonsmorgon var en härlig dag. Slappade och slappade och behövde endast tänka på att klä oss för avfärd.
    Gjorde ett collage om julaftonen och som sagt en bild kan säga mer än ord. Vi tog det lugnt och njöt av    mat och dryck och gemenskapen. Visst vi har inga småbarn längre, men varje ålder har sin tjusning.
Tack för en härlig samvaro.


Juldagen hade vi det lika gott men då i Åstorp. Vi kom fram till dukat julbord och det smakade gott med julmat även då. Jag åt länge och väl av alla delikatesser. Sedan päste vi även i deras soffa utan brådska.
Fick en härlig morgonrock i julklapp av dem och här sitter jag i den ännu.
Skulle lagt in bilder, men Maria varför blundar du på alla kort? Aha, du tänkte naturligtvis på din julklapp /elfilten/                            
Ja, endast annandagen kvar av ledigheten och sedan är det tid med jobb igen för mannen.
Den stora readagen då alla far upp och ut och handlar. Naturligtvis även vi.

Det vi fokuserade på var en mikrovågsugn och det fick vi. Sedan for vi hem igen och dök ner i julklappsböckerna. Det är härligt att få hänge sig åt boken och ta dagen som den kommer.

Idag blir det frissan. Ja, nu kan jag klippa mig för jag blev inte vald till Lucia i år heller. Vill försöka vara lite snygg till nyår eftersom jag ska träffa gänget som vi varit tillsammans med en 25 år!



.





Till sist vill jag tacka er alla som besöker min blogg. Det ger mig otrolig inspiration att se besöksstatistiken öka för varje år 
GOTT NYTT ÅR FRÅN MIG TILL DIG!  

Inga kommentarer: