Leta i den här bloggen

måndag 30 januari 2012

Bloggtorka.....

Ett minne blott 2010-01

Det händer inte mycket i ens liv just nu. Inget fotovänligt väder och inget rajtantajtan.
Utom i måndags då jag kände för en liten promenad. Rustad med kameran om ifall att..

Gick på gång och cykelstig mot Skälderviken och en del andra hade kommit på samma tanke så det var frid och fröjd. Blev plötsligt nödig men så brått var det inte utan kom på att jag får nog vika av och gå joggingslingan istället. Hade sett två herrar vika av där också. Den förste såg ut att precis som jag vara pensionär alltså.
Slank efter den andre ca 3 minuter efter.

Gick i mina egna tankar och lyssnade efter fågelsång. Blev plötsligt av med gubben framför. Jaha, han stod vid ett träd. Traskade vidare och tittade upp. Då stod han mitt i gångstigen med svart hatt, mörka solglasögon och jo en ljus långrock. Då gick det upp ett ljus... Skulle jag fortsätta eller vända tillbaka? Innan han hann exponera sig.
Jag gav upp jogging när mina tights gneds samman och satte eld på mina strumpbyxor. 

Precis efter mig var det också ett äldre par ute på middagspromenad. Gud, vad glad jag blev.
Jag utbrast "hej, jasså ni är också ute och går" De tittade förundrat på mig och tänkte väl, känner vi den käringen. Jag gjorde ett tecken mot mannen. Frågade om vi kunde göra sällskap. Tur för att de fattade galoppen direkt. Sedan passerade vi den mystiska mannen och när vi gick förbi öppnade han sin rock och visade att han hade en lång tröja neddragen. /kunde kanske fått årets bild/Verkade drogad på något vis. Jag pinnade kvickt hemåt och har inte gått där sedan dess.


Igår gjorde jag verkligen ett reafynd. 2 par kängor för 150 kr styck. 70 %. Brukar alltid ha Ecco eller Riekers. Blev förvånad för att ett av paren var Vagabond och det gick lika bra. Som selleri.

Tittar så här dagen efter på det ena nyförvärvet.
Det liknar en huliganstövel eller ....
ska kanske pierca  mig.
Nä, det blir nog bra, halvskumt och kallt.







Oj, oj, längtar så det värket. Öppna fönstren och låta solen tina upp mig.
Lilla glaset på bordet och en bra bok.




















En bild kan säga mer än 1000 ord.










Tulpanens tid är underbar.


Ha en bra vecka ! Har bestämt att det ska jag ha.


Kram till dig från mig.



Inga kommentarer: