Leta i den här bloggen

tisdag 7 februari 2012


-8 grader i skrivandets stund. Gick ut en runda för att leta lite sk snö. Egentligen vill jag inte ha något av den varan nu. Det kan liasom kvitta. Hittade lite rimfrost i skogsbrynet, för längre in ville jag inte gå idag.
Såg att ån har börjat lägga sig. Mysigt. Rätta kläder för rätt väder. Långkalsonger och tröja. Sexigt värre.




Nu får man börja samla lite äpplen och brödtill de stackars ankorna. Det räcker att rassla med plastkassen så kommer de i massor. Det är inte lätt att vara hungrig.












Var med lilla grannfrun och hörde Ängelholms Symfoniker här i stan i söndags. Deras tema var musik från filmens värld. De spelade tio stycken, och man ville inte att det skulle ta slut. Mycket folk och ändå så tog örat in alla toner som spred sig i hela kroppen. Tack kära Maysan. Eufoniskt.
Skickar med ett stycke av Mikis Theodorakis ur filmen Zorba. Hoppas att ni orkar ladda ner den och framför allt njuta. Det är klart smaken är som baken. DELAD.
Jag somnade gott på kvällen med all musik ringande i öronen.I morgon vid denna tiden ska jag och mina      väninnor gå på SKTF:s årsmöte. Vi tar alla chanser till att träffas.






Ni sätter väl tänderna i en apelsin varje dag?


Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: