Leta i den här bloggen

måndag 30 juli 2012

Fönstret öppet och frisk härlig luft släpps in och byts ut mot varm kvalmig.....just i denna sena kväll.

Här fick vi en aha - upplevelse vid strandkanten på kvällskvisten en annan kväll. Alla var ute och rörde på sig, barnen badade vid typ halv tio och grilldoft spred sig över området. Det kändes nästan osvenskt. Kvällen var trolsk.


Till något helt annat....
Är hon inte ett fall för djurskyddsföreningen? Inget bete att tala om, hålögd och mager som en importerad ko från Indien.
Det kallas konst och visst är hon rolig det gamla benranglet.
Hon står placerad på en ödetomt nära vår bostad. Rullator-området kallas det i folkmun. Visst, bara påminn oss om ålderdoms svaghet.



Son och sonson har köpt en liten motorbåt som de sjösatte i veckan. Jag var ute och kollade när hon skulle sjösättas. Väntade mig champagne och hade tänkt ta med mig själv, men mannen hindrade mig och sa att vi kommer att skämma ut både oss och båtägarna. När jag stod där och tittade ner så visst det var ingen färja direkt. Namnförslag: slampa, slyna. /herrarnas förslag/  Suck, pust, stånk.
skönheten på sin jungfrutur.


Här ska fiskas mycket lax och torsk.

Ringde på mobilen till sonen och han svarade "detta är kapten Anders automatiska telefonsvarare...." men sen kom det ett gott skratt och morsan hade gått på den.

Strunt samma jag har gjort plats i frysen om de får i överflöd.



Vi hittade en båt på land och mannen stämde upp med: Res med mig Stina /anna-stina/ i en roddbåt till Kina, den går så lagom fort ..

 Här har vi lilla Alice som jag träffade i Hembygdsparken. Hon fick sitta i vagnen när hennes bror rusade runt och tittade på djuren och sedan i lekparken. Hon nöjde sig med glass än så länge.


   I hopp om en fortsatt skön vecka hoppar jag i säng nu
   Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: