Leta i den här bloggen

torsdag 4 oktober 2012




Sitter i fåtöljen med en kopp kaffe och tänker. Ja, det gör ont. Sommaren har vi lagt bakom oss nu och ..
ja, vad hände egentligen i sommar........




Ystad.
En liten hångelvrå för munkar eller nunnor.
Min egen sjuka fantasi.


















Runt Mälarviken.
Här hade någon kändis bott.
Förlåt guiden men var det August Strindberg?
Hade man bott så vackert så hade vem som helst kunna skriva med en
flaska rödvin vid sin sidan.






Södertälje.
Hej här har ni mej och jag kommer ursprungligen från Skåne. När de klippt mig så stickar matte världens underbaraste mjukaste ull koftor och sockor.






och i Södertälje fixade mannen raggmunk och fläsk
till oss....
Stackars vegeterianen hon fick själv laga sitt.
Hennes bror erbjöd sig att klippa gräsmattan
visserligen grönt men där går gränsen.














Enhörna Varv, en bit utanför Södertälje.
 Det växte en massa oidentifierade blommor i vattnet som blev fantastiskt vackert och speglingen av himlen blev inte sämre./vackrare i verkligheten/


Västervik.
En kvällspromenad och på en bakgata dyker den här ladan upp. Andra kommuner hade säkerligen rivit den för längesedan.

Shit! Nu säger tekniken stopp och det är väl ett tecken att jag måste gå och fixa till mina små gröna tomater som snart rodnar och ja, då heter det inte gröna syltade tomater längre.
Forts följer........

Inga kommentarer: