Leta i den här bloggen

söndag 21 oktober 2012

Nu är man i verkligheten igen.  Puh, kollar den enorma väskan, allt ska sorteras, tvättas och läggas undan till nästa sommar.
Visserligen tog mannen hand om flaskorna som var instoppade lite varstans men mycket var det.
Det är klart vid eftertanke så måste man någon gång resa bort för att längta hem.
CYPERN - ÄNGELHOLM
En underbar vecka med dottern och hennes familj.
Allt var fantastiskt och man bara var.
Tog ett dopp i poolen efter promenaden på morgonen och sedan ner till stranden ett tag som var ett måste.

Vattnet var så salt att det var bara att lägga sig på rygg och sedan flöt man
bort. Eller ? kan det vara den där extra simringen runt midjan som kom efterhand då det var tillgång till mat och dryck dygnet runt.
Drinkarna var lika svaga som isen i februari. Kunde lätt köra hela drinklistan en kväll, alltså om  man ville. De svalkade gott när som helst.











Jag var med ungdomarna i AyaNapa en dag för de skulle beställa tid för hajfiske.
Jätteroligt. Jag kände mig verkligen som en mormor. De fixade och tog hand om mig så jag kände mig verkligen priviligerad.
Vi gick förbi fotbad och det var vi tvungna att testa. En härlig upplevelse och sedan fortsatte vi på lätta fötter framåt.








Det kittlade lite under fötterna, men de små fiskarna gick på som att det var deras sista måltid.



   Denna bild tog jag klockan halv sju på morgonen när ungdomarna begav sig på hajfiske.
   Jo, en haj fick de som var en meter. Dennis kämpade närmare en timme innan han fick upp den. 600     meter ner smög den. Han fotograferades med den och sedan HAJ och Goodbaj för de är ju fridlysta.
   Jag som sällan är utomlands kunde knappast se mig mätt på all blomsterprakt. Häckar av sådant som
   jag har en liten kruka av i fönstret.


   En sista önskan och ett ledigt jobb på
   kommunen.

  Vi var på medeltidsmarknad en kväll där jag
   tog en del bilder som kommer vid annat till-
  fälle. Kände tidens vingslag.


    Fascinerades av palmbladen.

Lottas stora dag firade vi på en norsk restaurang. Där tog de verkligen hand om oss och gjorde kvällen till ett fint minne för oss alla.

Tack än en gång för att jag fick dela veckan med er.


Nu blir det först kalops /svensk husmanskost/ och sedan ut och fota höstbilder innan löven försvinner helt.


Jag dansa runt och jag prata strunt och jag var visst lite i hatten.


Önskar er alla en bra vecka och lite mera brittsommar som vi hade
igår.

Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: