Leta i den här bloggen

måndag 29 oktober 2012







Vilken tur att vi har årstiderna här i Sverige trots all klagan. De e´dagarna som räknas.
Naturligtvis är det så. Hösten är nästan ännu vackrare än våren med alla träd som skiftar.
Ingen målare eller kamera kan göra detta rättvisa.







Igår var en fantastisk dag då massor var ute och promenerade med fru, barn, hundar och kamera.
Det som var det bästa, att dagen inföll på en helg.





Idag är det regn, grått och trist, men då har jag mina minnen från Cypern som poppar upp och  värmer.

Besökte en trolsk afton ett gammalt medeltidskloster från 1400-talet. De hade anordnat en medeltidsmarknad. Inget bjäfs. En liten kyrka hade huggits direkt ur klippan där vi tände ljus och som gjorde allt till en oförglömlig stund.
En manskör /munkakören/? sjöng så deras röster studsade mellan murarna. Förstod inte vad de sjöng men att de läste Fader Vår gissade jag mig till. Amen.




Letade efter en bar där de kanske serverade klosterlikör.  Nää..

                                           Vaktmästaren/höger/



Hittade i publik något som liknade överste präster.
De satt framför dasset så man fick smyga med både det ena och andra.









Här är några som representerar Kvidinge församling.





En allvarlig ung man i publiken. Han kommer nog från Hishult.



Kanske han kollar in damen som sitter på tronen?


 


Nä, men nu måste jag bara gå till butiken och handla.
Skönt det regnar och blåser. Då kanske jag kan värma
lite glögg efter uträttat ärende.




Inga kommentarer: