Leta i den här bloggen

fredag 23 november 2012

Men.....hallå där!

Jag har blivit med nya glasögon! Det är säkert ingen som lägger märke till det om jag inte direkt pekar på dem när vi träffas. Jag själv lägger märke till dem. Herre Gud vilken skillnad mot de gamla. Utan repor!
Gjorde en synundersökning och kom fram till att de som jag fick för sex år sedan har precis samma styrka. Alltså ingen synförändring. Nu är det alltså så att jag då och då vill ha en förändring i mitt liv. Nya bågar. Det är inte mycket man begär på ålderns höst.

Minnet är inte som för sex år sedan, men vem kan skryta med det. Här är det inte lätt att reparera. Tänker på det när jag avkalkar kaffebryggaren. Den är gammal och den hörs verkligen då proceduren pågår. Sörplar och stånkar, nästan erotiskt. Kan man passa på och ta ett glas själv också?


Tog en titt i mitt bildarkiv och hittade denna mask. Min favvisfärg.

Nu är vi en bra bit på väg till julen. Visst blir man påverkad av alla påkostade tidningar som affärskejdor skickar ut, ljusslingor som dyker upp på balkongerna redan och tips på nyårskreation.
Därför beställde jag julkort på fuji igår. Så i år ska jag inte bara skicka elektroniska. Klapp, klapp på axeln.


lyckades fånga en........
Förresten.. igår var det en givande dag. Som ni vet så släktforskar sonen och igår sammanstrålade en kusin till mig som också släktforskar. De skulle jämföra sina register så att det blir rätt från början.
Vilken härlig dag. Vi började med gemensam lunch i Hembygdsparken /tack för den/ och sedan fortsatte vi i hemmet med att bläddra i gamla familjealbum och försöka komma ihåg. Konstigt nog så finns det mycket i bakhuvudet som kommer fram vid sådana här tillfällen och foton som förstärker det.
Tog fram kameran och skulle föreviga denna träff. Tro det eller ej men varenda kort jag tog är för ljust och darrigt. Man ska kanske inte rota för mycket i det gamla.
vacker blomma i värdinnebuketten.

                   Vill bara så där lite diskret påminna om att det är lilljulafton om en månad. Håhåhå.
Idag har det varit mycket strul på datan, eller kan det vara hon som sitter bakom eller är bakom.

I alla fall ...........................

Min eftermiddag.



Inga kommentarer: