Leta i den här bloggen

tisdag 4 december 2012

Idag är det 20 dagar till julafton ...........

Rätta mig om jag har fel, men jag tycker att många har börjat ljuspynta tidigt i år, så även vi. En vecka före julskyltningen. Vad gör väl det med lite ljus i mörker, det är bara mysigt.

Mys var det även i söndags på julskyltningen. Nyfallen snö, nya ljusdekorationer på paradgatan, tomtemusik och barn som tindrade med ögon, barn som skrek och barn o ungdomar som uppträdde. Spatserade gatan fram, lätt stöttad av mannen eftersom det var halt. Nä, jag är inte hallt. En sorts lycka och ett visst mått välbehag i denna stund.


och nu har vi fått ett större kylskåp.




Lite pimpad blev även balkongen. Ja, nu är det slut med grillandet. Varje årstid har sin tjusning även helgmenyn. Kan vara mysigt att stå vid spisen också och tillreda något.









Perslund har haft julmarknad och det var som ett sagoland. Jag var där på lördagen och tog lite foton för deras hemsida. Synd bara att snön inte fanns där då, men på söndagen fanns allt för en traditionell julskyltningssöndag.

Måste också berätta att Kaos-kören klingade vackert över nejderna. Förresten vet ni vad Kaos kören står för "kommunala altare och sopraner".
Jag var med när den bildades för många år sedan, men de har verkligen utvecklats och är nu riktigt proffsiga.








Tänk er snötäckta gräsmattor.      
Grannt.............




















På promenad en tidig söndagsmorgon.




Tittar på marken och sedan mot skyn
och konstaterar att det kommer nog mer snö uppåt dagen.






Var på turné med mina häftiga väninnor i Klippan.


Vad har egentligen Klippan som inte Ängelholm och Åstorp har?
Jo, bra förbindelse med de allmänna kommunikationsmedlen. Jo, Harry´s.
Här finns god mat, trevlig miljö och personal.


2/5 av väninne- klanen. Mona o Lillemor får representera dem alla. Ett gott val eftersom några
av de andra inte ville.




Glass med hjortronsylt var en fin avslutning på det hela.










Herre Gud, är det 510 eller är han på väg in i garaget..............?



endast en julklapp kvar att handla. Skööönt.



Om någon har orkat läsa hit så kanske jag kan få besvära om en trevlig helg. Gå ut en liten runda innan ni börjar städa eller baka. 
Jag flyger nog ut ur mitt bo en stund också.        

Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: