Leta i den här bloggen

tisdag 15 januari 2013

En helt vanlig måndagskväll....

....när jag skriver och samtidigt sitter och kollar Idrottsgalan. Att nå ända hit, då har har de offrat mycket. Jag sitter och får en tår i ögat när jag ser och hör hur ödmjuka de är. Det är inte lätt att nå toppen och gör man det så finns det kanske en till som är lika bra just det året. Det kan inte vara lätt att vara i samma sport som Swan, Borg, Wiberg osv.
Jag försöker slå mitt eget rekord varje dag eller nå ja, varannan dag, då jag promenerar samma runda.
Det är klart när jag träffade på blottaren /tror jag/ tog jag ut stegen lite längre. Ja, nu är det förstås för kallt för den verksamheten.


Har ni sett Mammas Pojkar? Det var väl inget man hoppade högt av. Skrattade vid  något enstaka tillfälle. Då var Bröllopsfotografen mycket roligare. Älskar att gå på bio, särskilt här i Ängelholm då jag sitter kungligt/rymligt/ och kan sträcka ut mina långa! spiror.


Imorgon är det tid att umgås med antikviteterna i Perslund igen. Alltså inte mina väninnor Ingalill o Lillemor, utan registrering av gammalt /mög/ som man inte alltid vet vad det är eller har varit till.
Nä, allvarligt så är det kul och intressant.



Annars har jag ett mastodont jobb framför mig. Förstod det då jag så smått började på det igår. Jag har sparat foton på extern hårddisk och katalogiserat dem efter hand. Både kreti och pleti. Tog bort ca 600 bilder som var kopior och mindre bra.
vi bytte inte män, utan kläder med varandra.
Tur att man har dem bla som ett stöd för minnet och till de efterlevande. Fast då får jag kanske makulera festkorten.
Nils 50, tog vi "ut i det blå" på ett riktigt bonakalas och dukade upp likt en skördefest. När vi gick vägen upp mot Flygmuséet i Ljungbyhed trodde den trevlige guiden att han såg i syne. Oj, som vi skrattade mest hela dagen. Mina älskade underbara vänner.



En påskhelg höll jag på att fota påskfjädrar. Jag blev helt fascinerad av att de var så vackra. Liksom när jag kollar himlen liggande på rygg på stranden och molnen ändrar sig varje minut. Knäppt kanske.



och nu snöar det. Får kolla ut nu, för imorgon är den väl väck.



Önskar er en frisk vecka och lite egen tid.
Kram från mig till Dig!!

Inga kommentarer: