Leta i den här bloggen

onsdag 28 augusti 2013

Plågad av värmen. Suck pust, stånk.............

Tur att jag har foton att stödja mig på annars hade jag knappast kommit ihåg var vi varit i sommar. Mycket har det varit. Och nu får det gå snabbt för fler äventyr väntar.
I alla fall så var vi en runda i Siljans näs.Konstigt namn. Men det ligger jättevackert. Sökte skugga, fikade och beundrade utsikten.
                       Gick en sväng inom museet och sedan en runda i skogen.
Vargen stod på museet skjuten och uppstoppad som tur var.
In i bilen i airconditionen där man mådde bäst och sedan en runda i Rättvik.



       Masade oss av bilen och tog ett kort på en jättefin staty.


Sedan till Vikarbyn och satt i skuggan och efter en halvtimme kände man sig ganska normal igen.

Detta är ett gammalt stall som har fått stå kvar. Wow, det är ju sådana som repareras och därefter inrättar café, säljer ljus o tvål som luktar och annat gammalt mög. Fast vid + 80 så är nog inte det att tänka på tyckte värdfolket.
Själv tyckte jag att det var vackert som det var.





Kungliga huvudstaden nästa.
Det blir bråda dagar på slottet,

Kram från mig till dig!
                                       



Inga kommentarer: