Leta i den här bloggen

måndag 18 november 2013

I natt jag drömde någonting.




Usch, eller Wow, jag drömmer mest varje natt. Numera är det inte så mycket nutid mest forntid. Oftast är det om mitt jobb och allt som kunde strula till sig.

Tänkte på det i morse att jag ska minsann skriva ner drömmen för att oftast så är det glömt innan frukost.
Just det, nu är det nästan ur minnet.
I alla fall så var det jobbet och att man stämde av konton. Inte stämde de i drömmen. Allt gick snett.
Jag drömde även att jag var på firmafest, och tänk där stämde allt. Därför var jag så glad då jag slog upp de ljusblå.

I lördags var jag utanför 50 skylten igen,.  Mannen skulle till Biltema och NettoNett.
Jag ville till Ikea som jag verkligen inte gästar för ofta. Kom dit i regnet och en lördag middag. Siktade in mig på porslin och foto. Det räckte mer än väl. Stod länge och väl och tittade på porslin, prövade lite olika konstellationer och färger. Skönt att vara själv. Själv och själv, jag blev jättenervös att en pall glas skulle falla i golvet eftersom fyra barn jagade varandra i gångarna.

Oj, vad tiden går och jämt är man på gång.
Det har varit Fars dag. Så länge far finns i livet så är det helt ok att han får en egen dag.
 Tänkte på det denna dag när Magnus Uggla sjöng om "Jag och min far" och just då stod jag och tänkte på min bortgångne far. Och då kände man tomheten.

På kvällen kom mannens dotter med man, så jag fick inviga och duka med mitt nya porslin. Det blev en avslappnad kväll.

Sen har vi hunnit med en bjudning hos Elina o Dennis på älggryta. Underbart gott, ja det var jättemysigt. Tiden gick fort. Va, redan kl 2400 och då var det skönt att vara i Ängelholm och sakta gå hemåt genom stan
Även i Kvidinge på en familjebjudning. Härligt gott gott.

 Nu är det verkligen deras tur att få bli uppassade av mig. Får bli en helg i december som jag får passa upp dem.
Förresten har jag varit på bio en kväll." Mig äger ingen" med bla Persbrandt.
Jag hade läst boken innan så jag visste nästan hur allt skulle utvecklas. Persbrandt var fantastisk och även flickan som spelades av tre olika personer.



och nu måste jag förbereda mig för två dagar i ullared.



Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: