Leta i den här bloggen

söndag 22 december 2013

Fjärde advent......


Det var mycket viktigt det där med att tända ljus till frukosten när barnen var små. 
Att själv få handskas med tändstickor.
Nej, det fanns inga tändare på den tiden kära barnbarn.
Jag sa klart och tydligt ifrån att de inte fick blåsa ut stickan förrän de tänt ljuset .
Smarta som de var så hostade de så stickan slocknade ändå.och fick stryka ännu en tändsticka. Och så äntligen läste de upp versen som de lärt sig i skolan.

 Dan före dan före doppare dan. Jag tycker mig känna av julefriden så här i skrivandets stund. Får höja julmusiken lite så jag inte hör regnet smattra mot rutorna.

Ja, den här veckan har jag som vanligt förlustat mig i tvättstugan, varit på stan och som i fredags på julbord med min gamla avdelning där det blir fler och fler veteraner som sluter upp. 

Vi har så trevligt, sitter och pratar länge om gamla tider. Det har nog blivit vårt älsklingsämne det sista året. Det var nästan som på firmafesterna fast utan dans och hångel.

Igår var det lite julafton när dottern och hennes familj var här. Vi hade jättemysigt och julklappsutdelning naturligtvis. Dotterdottern var på topp. Hon fick en dymomaskin och skrev ut remsor till oss alla som vi kunde ha nytta av

Jag fick en som det stod "tillhör Bengt Jönsson".????
Hon fick förklara det för mig eftersom jag är så självgående.
Jag fick ett presentkort på en ansiktsbehandling-lyx som ska bli en stor förvandling. Nä, anbuden får man nog titta i månen efter.

Idag tog oss bilen till Väla!! Plus några tusen hade tänkt detsamma. Vi gjorde ett snabbt besök på gubbdagiset /Clas Ohlssons/som ligger nära utgången. Och snabbt hem igen.
Nu är paketen klara och sillen likaså.
På julen får vi Åstorpsbesök.Det blir ännu en myskväll, draperade och mätta i sofforna.

Idag måndag blev det en repa på stan. Jag bara sakta gled i gågatan och tog några bilder på torget. Vädret var fint trots blåsten. 

Min blomsterhandlare stod där som vanligt. Mysigt när de känner igen en.
Saknade en del där men även torghandlare har ett liv.










Mitt kära biblan som jag ofta besöker.
Snart är det vår och då blir det lätt en fika på balkongen,

Brudar på stan!







Alltså jag får inget att klaffa idag. Varken text eller bilder. 
Nu blir det till att fira helg och hoppas att allt har ordnat till sig med text o bild till nästa inlägg.


GOD JUL önskar jag alla mina trogna tittare.
Och gör som jag endast det som nöden kräver.

STOR VARM KRAM FRÅN MIG TILL DIG!!

Inga kommentarer: